همشهری آنلاین: سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: امسال شوراهای قرآنی مناطق شهر تهران فعال خواهند شد و برنامه‌های ثابت قرآنی را در مساجد مشخصی در تهران برگزار می‌کنیم

«سیدمحمدجواد شوشتری» سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در سال 88 شوراهای قرآنی مناطق شهر تهران راه‌اندازی شد و امسال این شوراها فعال خواهند شد و برنامه‌های ثابت قرآنی را در مساجد مشخصی در تهران برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: امسال در هر منطقه شهر تهران تعدادی از قاریان دست‌اندرکاران قرآنی را به عنوان مسئول قرآنی هر منطقه شهر معرفی خواهیم کرد تا بتوانیم این بحث قرآنی را به صورت شبکه‌ای انجام دهیم.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی‌هایی انجام شده است و با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هماهنگی انجام خواهیم داد تا بتوانیم امسال در شهر تهران یک موج قرآنی ایجاد کنیم.

شوشتری تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که فعالیت‌های قرآنی در شهر تهران به شکل سنتی انجام شود، زیرا کشش به سمت این فعالیت‌ها بیشتر است و ما در شهر تهران پتانسیل قرآنی شدن را داریم و باید از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

وی گفت: تلاش ما این است که در سطح شهر تهران استعدادهای قرآنی را شناسایی کنیم و به همین دلیل مسابقات قرآنی شهر تهران را در سطح وسیعی همانند یک لیگ قرآنی برگزار می‌کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: مسابقات قرآنی در سطح تهران ابتدا در محلات شهر انجام می‌شود، سپس این مسابقات در سطح ناحیه برگزار می‌شود و در مرحله بعد این مسابقات قرآنی در سطح مناطق شهر تهران برپا می‌شود و در پایان در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

شوشتری اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که همه در بحث قرآن کریم حضور داشته باشند و اگر هم نیازی در این زمینه وجود داشته باشد، به طور حتم کمک خواهیم کرد تا جلسات و فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تهران تقویت شود.

وی در پایان افزود: از فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راضی هستم، همچنین از مسئولان فرهنگ‌سرای قرآن که با توجه با کمبودهای بسیار سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال 89 نیز شاهد موفقیت بیشتر آنان در زمینه‌های قرآنی باشیم. 

کد خبر 103877

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز